Activități pascale:Marțea Mare

Ne-am propus ca in fiecare zi din Săptămâna Patimilor să desfășuram o activitate dedicată copiilor, inspirată din denia fiecărei zile.

Context: Marțea Mare: pilda celor 10 fecioare. Foarte frumos explicată aici creatinortodox.ro. Noi am continuat cu pilda lui Iosif, din Lunea Mare. Copiii Find de vârste mici am împărțit-o în două, să o poată asimila mai ușor.

Materiale folosite: TV-proiectare desene animate. Am vizionat episodul acesta Iosif și faraonul, dar găsiți pe YouTube și alte variante.

Perne- ca să construim o piramidă

Scăunel-tronul faraonului și al lui Iosif

Cană mare-pocalul de aur

Desfășurare:”Introducere”: recapitulam întămplările lui Iosif rememorate ieri.

“Cuprins”: vizionăm întregul episod.

După vizionare intrăm direct în jocul de rol: fiecare își alege rolurile, și dăm drumul la joacă. Re-creăm anumite scene vizionate: cum ajunge Iosif mâna dreapta a faraonului, bogăția și foametea, cum își iartă frații.

“Încheiere”: uite cum Iosif din sclav ajunge prim-ministru. Și în tot timpul ăsta rămâne aproape de Dumnezeu. Chiar daca e supărat pe frații lui reușește să îi ierte- accent pus pe capacitatea de a ierta, cu ajutorul Domnului.

Observații: durata jocului-o oră jumate.

Replici memorabile: la final:”eu stau și mă gândesc acuma de ce Iosif nu S-a dus înapoi la tatăl lui. Nu îi e dor de el?”G,4 ani- răspuns: sigur că i-a fost dor de el, de aceea l-a adus pe tatăl lui în Egipt, împreună cu frații lui. El nu mai putea merge acasă, în Canaan, dar i-a adus pe ei ca să fie toți împreună.

G,4a, încerca din răsputeri să mențină ordinea cu S,19luni și X,2a care se așezau mereu pe tronul faraonului deși aveau alte roluri :)))

Leave a comment